Connect with us

Produktguider

Konferensmöbler

Publicerad

den

Konferensmöbler Köpguide

 

Konferensverksamhet kräver flexibilitet. Att investera i konferensmöbler som man snabbt och enkelt kan möblera med vid olika evenemang, ger effektivitet. Ge kunden goda förutsättningar att genomföra kreativa möten med hjälp av de konferensmöbler du väljer. Lös detta med stolar och bord som är fällbara och enkla att ta fram. Vagnar för förvaring och framkörning av konferensmöbler är givna tillbehör.

Vilken typ av arrangemang ska verksamheten bedriva? Konferenser i olika storlekar med föredragshållare framför åhörarna, är det traditionella och mer formella. Att kunna ge deltagarna möjlighet att arbeta i mindre grupper är också viktigt, liksom plats vid mindre mötesbord för små spontana möten t ex under pauser. När man köper konferensmöbler ska man tänka på de behov och förutsättningar som finns: lokalens storlek, bord eller plats för en scen för talarna, teknisk utrustning. Arbetsmiljön för deltagarna i konferensen ska blir så bra som möjligt. Tänk på avståndet mellan raderna så att benutrymmet är tillräckligt. Tillbehör som skapar ordning underlättar, t ex kopplingsverktyg för snörräta stolsrader.

Konferenstolar

Stolar för konferensverksamhet bör vara antingen fällbara eller stabelbara. En enkel fällstol/klappstol med plastsits är mycket lätt och tål även utomhusbruk. Klädda fällstolar med mjuk dyna ger god komfort för längre sittningar. Kontrollera att de är kopplingsbara och att det finns stolsöverdrag som passar till modellen du väljer även om du inte behöver det vid köptillfället ‒ att kunna komplettera, istället för att köpa allt nytt, är ekonomiskt. Det finns även fällstolar med armstöd. Vagnar för fällstolar gör det enkelt att snabbt ta fram dem från förrådet.

Stapelbara konferensstolar med eller utan klädsel bör enkelt kunna placeras på stolsvagn eller stolskärra för smidig närförvaring och framkörning. Karmstolar för konferensbruk bör också vara stapelbara, precis som eleganta bankettstolar. Vill man ha klädda stolar ska man tänka på att tyget eller konstskinnet ska vara tåligt och klara fläckborttagning.

Konferensmöbler till fest: Stolsöverdrag till banketter och bröllop är ett tillbehör som lyfter festmiljön och ger mervärde. Det finns skräddarsydda överdrag i vitt för olika stolsmodeller. Andra färger kan också beställas, men tänk på att det då blir längre leveranstid.

Konferensbord

Hopfällbara konferensbord är det bästa alternativet för den flexibla verksamheten. Snabbt skapas rätt konferensmiljö med hopfällbara bord, från rader av kongressbord till bordskombinationer att sitta runt omkring vid gruppmöten. Runda hopfällbara bord passar för vissa konferenser. Det finns även party- eller bankettbord till festverksamheten med mjuk skiva, perfekt för elegant och tyst dukning. Förvara borden hopfällda på vagnar för bekvämt ommöblerande av dina konferensmöbler.

Tillbehör för att bygga ihop bord på olika sätt utökar möjligheterna att möblera med konferensmöbler, t ex benförlängare eller gavelstycken med rundade ändskivor och hörn. Frontpaneler ger inte bara ett professionellt intryck, det är nödvändigt om föredragshållaren bär kjol.

Vagnar för konferensmöbler

Vagnar för för fällbara, respektive stapelbara stolar och bord, är nödvändigt för att effektivisera möbleringen för olika arrangemang. Tänk på tyngden när du väljer vagnsstorlek för konferensmöbler. Det kan i längden vara mer ekonomiskt och smidigare för personalen att köpa två mindre vagnar istället för en stor vagn.

Portabla scener

En scen behövs ofta vid konferensverksamhet. Fällbara scener och tillbehör är praktiska tillbehör till konferensmöbler, det sparar både tid och lagringsyta. De bör vara stabila och hjulförsedda. Flera scener kan kombineras för att få en större scen; det är praktiskt för skolor, utbildningar, konferenser och event av olika slag. En fällbar scen passar även till musiker vid fester och andra sammanhang. Andra storlekar än de som lagerförs kan beställas, men då blir leveranstiden längre.

Paketerbjudanden

Inköp av konferensmöbler är en stor investering. Utnyttja paketerbjudanden med konferensmöbler för olika inriktningar för kongresser, skolor, och bankettverksamhet. När du beställer konferensmöbler i större omfattning, kontakta återförsäljaren för offert och mängdrabatt.

 

annons22




Vi på redaktionen skulle uppskatta det jättemycket om ni skulle vilja sprida denna informationen:

Share this page via Facebook
Fortsätt Läsa

Produktguider

Restaurangmöbler

Publicerad

den

Av

Restaurangmöbler Köpguide

 

Restaurangmöbler ska fylla flera funktioner. De ska vara snygga att se på men också funktionella och praktiska för både gäster och personal. Inredningen i restaurangen ska vara inbjudande och dra gäster till verksamheten och samtidigt underlätta arbetet för personalen.

Det gäller att få så många som möjligt att frestas att kliva i restaurangen. Innan maten kommer på bordet är det en rad andra faktorer som påverkar detta. Entrén och skyltningen är viktiga, låt atmosfären lysa igenom redan utifrån och sedan omsluta gästerna när de kommer in. De flesta stannar längre i en lokal med en miljö det är gott att vara i. Det ökar också sannolikheten för att de ska köpa mera. Dessutom kommer många av de här personerna även besöka restaurangen igen, inte enbart på grund av maten utan också för att njuta av atmosfären.

Restaurangmöbler är inte bara bord och stolar utan en del av helhetsintrycket och därmed en väsentlig framgångsfaktor att ta hänsyn till. När man ska köpa inomhusmöbler bör man utgå från den meny som ska serveras, dess stil och inriktning. Fundera sedan över vilka gäster som ska komma, vilken ålder och livsstil de har. Vilka restaurangmöbler bidrar till att de kommer att trivas? Vilket helhetsintryck ska de få? Just helhetsintrycket är viktigt för att skapa en miljö och en atmosfär som andas trivsel och kvalitet, sådant som gör att gästerna återvänder. Ett restaurangbesök ska vara en upplevelse och inte enbart ett sätt att stilla hungern. Alla sinnen ska stimuleras hos gästen ‒ utöver smaken ska synen, hörseln och känseln få sitt. Här är restaurangmöbler viktiga.

Helhetskonceptet ska vara klart innan du väljer restaurangmöbler. Färgskala för väggar och textilier, ett golvmaterial som tål slitage och är så tyst som möjligt. Utsmyckningsföremål ska passa till möblerna. Restaurangmöbler ska matcha övrig inredning i restaurangen. Ju bättre de olika inredningsdelarna fungerar ihop, desto bättre upplevelse för gästen. För personalen underlättas arbetet av en genomtänkt placering av alla restaurangmöbler. Tänk även på att städningen ska bli så enkel som möjligt när du köper restaurangmöbler.

Ljus och ljud är också en viktig del av restaurangens inredning. Belysningen bidrar effektivt till miljön i lokalen. Grundbelysning och punktbelysning, t ex spotlights, kompletterar varandra under olika tider på dagen. Dimmerfunktion på grundbelysningen är praktiskt, dels för att skapa stämning för gästerna, dels för att få stark belysning vid städning. Med punktbelysning framhävs lokalen på olika sätt. Även värmelampor över serveringsbord bygger miljö. En annan viktig del av restauranginredningen är akustiken, som lätt kan glömmas för att den inte syns. En behaglig ljudmiljö där gästerna lätt kan prata med varandra är betydelsfull.

Uteservering: Om möjlighet till uteservering finns under det varma halvåret, tillkommer valet av utomhusmöbler. Hållbarhet och underhåll är viktigt att tänka på i detta sammanhang. Bra material och kraftiga stommar är faktorer som ska beaktas här. t ex moderna plastmaterial som är reptåliga och lättskötta.

Konferensmöbler: Konferenser kan bli ett extra ben i verksamheten. Att köpa konferensmöbler som är enkla att omplacera efter antal deltagare, stolar som är lätta, är fällbara eller kan staplas, bord som kan snabbt fällas upp och ihop, är viktigt. Olika tillbehör underlättar arbetet, t ex vagnar att köra möblerna på och kanske en uppfällbar scen för talarna.

Tänk på: Restaurangmöbler är en stor investering. Kom ihåg att kalkylera för ljus, ljud och inredningsdetaljer, som också är viktiga för att skapa ett vinnande helhetsintryck. Om budgeten tillåter, är det klokt att ta hjälp av en professionell inredare för att hitta rätt stil för restaurangen, inte minst vad gäller belysning och akustiska förhållanden. Kontakta återförsäljaren för att få en offert och eventuell mängdrabatt vid större inköp av restaurangmöbler.

www.restaurangmobler.se




Vi på redaktionen skulle uppskatta det jättemycket om ni skulle vilja sprida denna informationen:

Share this page via Facebook
Fortsätt Läsa

Produktguider

Restaurangutrustning leasing ‒ är det bättre att hyra/leasa din restaurangutrustning?

Publicerad

den

Av

Så gör du en bra affär när du ska leasa restaurangutrustning

 

Vissa typer av restaurangutrustning är mer lönsamma att hyra/leasa än att köpa. Diskmaskiner, kaffemaskiner och ismaskiner är ofta betydligt bättre att hyra/leasa än att köpa. En stor fördel med att leasa är att det kan göra investeringskostnaderna mindre när du öppnar en ny restaurang. Här är några värdfulla tips på vägen för dig som vill leasa restaurangutrustning.

1. Jämför olika leasingleverantörer. Du kan överraskas av hur många företag som erbjuder restaurangutrustning för leasing. Ta reda på vilken typ av service leasingleverantören kan erbjuda och jämför olika aktörer. Hur ofta kommer leverantören och rengör utrustningen, kommer de ut till dig och installerar den?

2. Jämför leasing med att köpa begagnad restaurangutrustning. Räkna på vad en leasinglösning kostar totalt sett över tiden och jämför det med vad det skulle kosta dig att istället köpa utrustningen begagnad. Även om det kanske är billigare att köpa begagnad restaurangutrustning bör du vara medveten om att det sällan finns några garantier på begagnade produkter.

3. Läs det finstilta i avtalen. Ta reda på hur länge leasingavtalet gäller och vad som händer om du behöver avsluta det i förtid. Restauranger som går i konkurs kan ofta räkna med stora kostnader om de exempelvis måste avbryta leasingkontrakt på en diskmaskin i förtid.

4. Var beredd på att leasingleverantören kollar din ekonomi. Räkna med att det företag som leasar utrustning till dig vill vara så säkra som möjligt på att du ska kunna betala leasingavgiften framöver. De gör därför noggranna bakgrundskontroller av din ekonomi, ungefär som när man ansöker om ett banklån.

5. Håll utkik efter gratiserbjudanden från leverantörer. Somliga dryckesleverantörer låter dig hyra en ölkyl gratis om du säljer deras produkter. Det kan vara värt att överväga om du vill sänka restaurangens kostnader. Men glöm inte att inget är gratis här i världen, oftast tar de igen den kostnaden på mindre rabatter på öl och läsk.

Restaurangexperten Magnus Hellström

restaurangmaskiner

Restaurangutrustning leasing ‒ du förhandlar fram en offert hos restaurangmaskiner.net

Välj finansieringsupplägg

Leasing är en form av långtidshyra där restaurangföretaget fördelar kostnaden över tiden. Restaurangmaskiner.net äger objektet och du nyttjar det. Objektet tas normalt inte upp som en tillgång i din balansräkning och belastar inte företagets långfristiga skulder. Efter leasingperiodens slut löser du avtalet till ett förutbestämt restvärde, i regel 10‒20 procent av maskinpriset. Leasing binder inte kapital, är lätt att budgetera och kan anpassas till intäkterna. Avgiften är skattemässigt avdragsgill.

Vad kostar det?

Hur mycket det kostar och vilket upplägg du bör välja beror bland annat på dina behov och ditt företags förutsättningar. Ring www.restaurangmaskiner.net 013-327 00 80 för bästa erbjudande.




Vi på redaktionen skulle uppskatta det jättemycket om ni skulle vilja sprida denna informationen:

Share this page via Facebook
Fortsätt Läsa

Produktguider

Riskokare

Publicerad

den

Av

Riskokare

Riskokare Köpguide

En riskokare för restauranger tillåter dig att tänka på annan tillagning ‒ riskokaren sköter sig själv och stängs av när riset är exakt som du vill servera det. Riskokaren frigör också spisutrymme och effektiviserar på så sätt din matlagning ytterligare.

Det finns numera många mindre riskokare för hemmabruk att köpa i handeln, men för restaurangbruk behöver du både större och rejälare produkter som klarar daglig intensiv användning. Riskokare med möjlighet att varmhålla riset efter kokningen är praktiskt. Har du en verksamhet med inriktning på t ex asiatiskt kök där ris är en huvudprodukt, är en separat risvärmare att rekommendera utöver riskokaren.

Riskokaren består av ett skal av rostfritt stål med en inbyggd elplatta och en innerbunke med non-stickbehandling (tefalbeläggning) för att undvika fastbränning. Risvärmaren är tillverkad i samma material. Tillbehör till riskokare för restauranger är t ex ånggaller eller ånginsatser för ångkokning av potatis, grönsaker, fisk eller andra matvaror.

Riskokaren ska passa din verksamhet volymmässigt. Ju större risåtgång, desto större riskokare behövs. Att laga lite ris i en för stor riskokare fungerar men då blir det lätt en knaprig yta i botten. Bäst resultat uppnås när en riskokare anpassad för aktuell mängd ris används.

Tänk på:
‒ Beräkna rätt storlek av riskokare för din verksamhet
‒ Kan du även använda den riskokare du väljer för varmhållning av ris?
‒ Har riskokaren bra handtag så att den är lätt att flytta på?

annons22

 




Vi på redaktionen skulle uppskatta det jättemycket om ni skulle vilja sprida denna informationen:

Share this page via Facebook
Fortsätt Läsa

Trendigt

Copyright © 2017 HoT Solutions AB