这需要很多的辛勤工作,让您的餐厅,发展和扩大. 我们已经把十个技巧,可以为您的餐厅业务的长期增长在合适的条件,,sv,了解你的客户,,sv,把你的时间去了解你的客人,,sv,他们交谈,,sv,发现他们的生活看起来如何,,sv,什么样的食物,他们更喜欢,,sv,当他们出去吃,当他们走出去,在餐厅吃饭,他们看重的是什么,,sv,当你真正了解你的熟客,你有很好的机会,提出他们欣赏的定制菜单或配菜,,sv,创建招牌菜,,sv,比赛是在餐饮市场艰难,,sv,尤其是在大城市,,sv.
1. Känn din gäst. Ta god tid på dig att lära känna dina gäster. Prata med dem, ta reda på hur deras livsstil ser ut, vilken typ av mat de föredrar, när de går ut och äter och vad de värdesätter när de går ut och äter på restaurang. När du verkligen känner dina stamkunder har du goda möjligheter att föreslå ett skräddarsydd meny eller sidorätter som de uppskattar.
2. Skapa signaturrätter. Konkurrensen är tuff på restaurangmarknaden, i synnerhet i stora städer. 您的餐厅的一种方式去竞争,脱颖而出的是创造的招牌菜,你独自一人,,sv,力争创建一个或两个菜,客人关联在你的餐厅,,sv,您的惠顾是值得其重量的黄金,,sv,如果添加的资源,让您的熟客快乐所以可能性是,他们将尽最大努力,以促进你的餐厅,,sv,客人可享受,,sv,感到满意,并认为餐厅老板知道和关心他们的需求,,sv,演技很可能快乐大使为自己最喜欢的餐馆,,sv,培训员工,使他们能够提供世界级的服务,,sv. Sträva efter att skapa en eller två rätter som gästerna förknippar just din restaurang med.
3. Dina stamgäster är värda sin vikt i guld. Om du lägger resurser på att göra dina stamkunder nöjda så är sannolikheten stor att de gör sitt bästa för att marknadsföra din restaurang. Gäster som trivs, är nöjda och upplever att restaurangägaren känner till och bryr sig om deras behov, agerar med stor sannolikhet gärna ambassadörer för sin favoritrestaurang.
4. Utbilda din personal så de kan ge service i världsklass. 如果给定的开发和学习新事物的机会,餐馆雇员普遍感到在工作中更满意,,sv,谁觉得自己的经理和投资在他们认为员工经常感到非常积极给予真正的好服务世界一流,,sv,因此,不断下注教育你的员工,,sv,奖励好点子,,sv,如果您的员工提出改进建议,,sv,例如,你如何能提供的建议更好的服务,,sv,内部可能会更舒服和新鲜或菜单可以续签,,sv,所以大量奖励他们是非常重要的,,sv,你很看重自己的想法展示,,sv. Medarbetare som känner att deras chef satsar och tror på dem känner sig ofta motiverade att ge riktigt bra service i absolut världsklass. Satsa därför på att kontinuerligt utbilda dina medarbetare.
5. Belöna goda idéer. Om någon av dina medarbetare kommer med ett förbättringsförslag, exempelvis ett förslag på hur ni kan erbjuda bättre service, hur inredningen kan bli mysigare och fräschare eller hur menyn kan förnyas, så gäller det att belöna dem rikligt. Visa att du värdesätter deras idéer, 鼓励他们拿出更多的想法和创意的气候,其中新的想法,欢迎,,sv,保持你的概念是一致的,,sv,如果餐厅的概念是基于份量丰盛的家常菜,所以你会很好地坚持理念,,sv,如果你运行一个素食主义者同样适用,,sv,印度或意大利餐厅,,sv,避免从观念上滑,你选择了服务于一种食物,,sv,它很可能会使消费者,,sv,是你的客户的意见敏感,,sv,作为餐厅经理通常被认为能更多地了解如何在菜单设计,,sv,服务如何应处理和影响客餐厅的经验等问题,,sv.
6. Håll dig konsekvent till ert koncept. Om restaurangens koncept bygger på rejäl husmanskost i generösa portioner så gör du klokt i att hålla fast vid det konceptet. Detsamma gäller om du driver en vegetarisk, indisk eller italiensk restaurang. Undvik snedsteg från det koncept och den typ av mat ni valt att servera, det riskerar att förvirra kunderna.
7. Var lyhörd för dina kunder synpunkter. Som restaurangchef tror man ofta att man känner till mer om hur menyn ska utformas, hur servicen ska hanteras och andra frågor som berör gästens restaurangupplevelse, 但不要忘了是客人的需求和愿望敏感,,sv,上诉人的客户实际上是一种资产的餐厅,因为他们可以提供宝贵的意见,使您提供更好的,,sv,更新你的菜单,,sv,添加了大量的精力来不断更新,确保菜单感觉及时和相关的,,sv,菜单是一个成功的餐馆生意的主要成分,,sv,一定要保持它的吸引力和更新,,sv,创建一个温馨,干净的环境,,sv,一间餐厅家具有多年的7到10个之间的平均寿命,,sv,所以一定要更换,,sv,定期让他们感到新鲜,,sv. Klagande kunder är i själva verket en tillgång för restaurangen eftersom de kan bidra med värdefulla synpunkter som gör ert erbjudande ännu vassare.
8. Uppdatera din meny. Lägg mycket energi på att ständigt uppdatera och se till att menyn känns aktuell och relevant. Menyn är den viktigaste komponenten i en framgångsrik restaurangverksamhet, var noga med att hålla den attraktiv och uppdaterad.
9. Skapa en välkomnade och ren miljö. Ett restaurangmöblemang har en genomsnittlig livslängd på mellan sju och tio år, så se till att byta ut restaurangmöblerna med jämna mellanrum för att de ska kännas fräscha. 此外,一定要画和定期清理餐厅的面,,sv,第一印象也不容小觑,,sv,保持你的热情,你的承诺,,sv,不要往后靠,,sv,高兴与你所取得的成就,,sv,一个成功的餐馆老板必须不断努力改善和精简业务,,sv,千万不要站着不动,,sv,获得新的目标和宗旨总是有点高,,sv, första intrycket kan inte underskattas.
10. Behåll din passion och ditt engagemang. Luta dig inte tillbaks, nöjd med vad du åstadkommit. En framgångsrik restaurangägare måste ständigt sträva efter att förbättra och effektivisera sin verksamhet. Stå aldrig still, skaffa nya mål och sträva alltid lite högre.
restaurangexperten马格努斯赫尔斯特伦
